شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی؛
آبادان - شوشان ؛ نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ، گفت : در پی خبری که یکی از خبرگزاری ها در خصوص واگذاری دانشگاه صنعت نفت به وزارت علوم به نقل از یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر نفت منتشر شده بود اصلا صحت ندارد. 
عامر کعبی در گفت و گو با شوشان آبادان، امروز در واکنش به خبری که گفته می شد دانشگاه صنعت نفت قرار است به وزارت علوم ملحق شود، عنوان کرد : در این باره پیگیری هایی انجام شد و بنده در خصوص این موضوع نیز از آقای زنگنه وزیر محترم نفت سوال کردم و ایشان نیز این خبر را تکذیب کرد.

نماینده مردم آبادان افزود : دانشگاه صنعت نفت آبادان با قدمتی 78 ساله و از سال 1318 فعالیت خود را تحت عنوان آموزشگاه فنی آبادان آغاز نموده است. 

وی ادامه داد: هم‌اکنون با در اختیار داشتن چهار دانشکده نفت آبادان؛ دانشکده نفت اهواز، ، دانشکده نفت تهران و دانشکده علوم دریایی محمودآباد دانشگاه صنعت نفت آبادان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات آموزش عالی در کشور بشمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه معتبر کاملا دولتی و در اختیار وزارت نفت است، گفت :بحث تفکیک آن از وزارت نفت نه در دولت و نه در مجلس شورای اسلامی مطرح نبوده است و ما در مجموعه ی قانونگذاری بعنوان نمایندگان ملت اعتقاد داریم که باید این دانشگاه همچنان دولتی و در اختیار وزارت نفت بماند. 

وی اظهارداشت : تلاش خواهیم کرد که هیات علمی آن بیشتر تقویت شود، زیرا تقویت علمی این دانشگاه موجب توسعه صنعت نفت خواهد شد.

کعبی افزود: در مجموعه دانشگاهی صنعت نفت بدنبال ارتقای علمی و به روز شده در علوم نفت است و انشالله بتوانیم در شهرستان آبادان که همواره پیشتاز در این علم و صنعت بوده دانشگاه را متمرکز  و به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.

به گزارش شوشان آبادان ؛ فعاليت‌های آموزشی در سطوح عالی ، صنعت نفت ايران به‌صورت رسمی در سال 1318 با تأسيس آموزشگاه فنی آبادان شروع شد.
با توسعه اين آموزشگاه، نام آن به دانشکده فنی آبادان، و سپس به دانشکده نفت آبادان تغيير يافت.
با توجه به گسترش فعاليت‌های آموزشی دانشكده نفت آبادان و نياز كشور به تربيت نيروهای متخصص در صنايع نفت و گاز، اين دانشکده در سال 1368 به دانشگاه صنعت نفت ارتقاء يافت. 
يكی از دستاوردهای تربيت متخصصين در اين دانشگاه، ملی شدن صنعت نفت بود كه برگ زرينی در تاريخ ايران محسوب می شود.
متخصصين دانشكده نفت آبادان در راه‌اندازی بخش‌های مختلف پالايشگاه آبادان، شگفت جهانيان را برانگيختند، در حالی كه برخی از كشورهای خارجی ادعا كرده بودند كه ايرانيیها حتی نمی توانند آب آشاميدنی تصفيه كنند.
همچنین با پيروزی انقلاب شكوهمند اسلامی و اعمال تحريم‌های مختلف، تربيت‌يافتگان اين دانشگاه نقش مهم ديگری را در جهت قطع وابستگی به بيگانگان ايفا نموده‌اند.

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار